Communicatie

U kunt hieronder een keuze maken uit ons aanbod op het gebied van communicatie:

Braindrain - Leer creatief denken

Denken. Peinzen. Koffie. IJsberen. Piekeren. Koffie. Dubben. Wikken. Wegen. Nog meer koffie. Denken. Peinzen. Jaaaa! Jaaaaa!! Of nee... toch niet. Geen idee? Geen inspiratie? Braindrain helpt je het maximale uit jouw grijze massa te halen. Brainstormen kun je namelijk net als broodbakken prima leren. Met een brainstormtechniekje hier, een brainmap techniekje daar en voor je het weet zit je hoofd weer vol briljante ideeën. Die je ook nog eens zelf bedacht hebt. Jij gelukkig. Baas nog gelukkiger. Braindrain komt, doet zijn ding en zorgt ervoor dat jij voor altijd creatiever en geinspireerd bent. De beste ideeën zitten in jezelf. In je hoofd. In een kastje. Alleen zit er soms een slot op. En Braindrain heeft de sleutel, of nog meer koffie.

De gunfactor - Positieve beïnvloeding

​Deze workshop gaat over hoe je meer kunt bereiken samen met je klant. Alles draait hierbij om de ‘positieve beïnvloeding’ in combinatie met klantgerichtheid. Om een doel te bereiken heb je de ander nodig. Er zijn meerdere aanbieders met dezelfde producten of diensten. De klant kan kiezen, zorg daarom dat je deze keuze positief kunt beïnvloeden. Om hier inzicht in te krijgen en vaardig in te worden kun je gebruik maken van een aantal stappen. Na deze workshop kun je de tips om het beïnvloedingsproces positief te sturen toepassen in de praktijk.

Gespreksvaardigheden

Binnen klantcontacten of samenwerkingsvormen kunnen conflictsituaties ontstaan. In de training wordt er gekeken naar het ontstaan en verloop van conflictsituaties en krijgen de deelnemers handvatten om conflicten op te lossen met behoud van de relatie, ook op lange termijn.

Succesvol netwerken

In deze workshop leggen we de nadruk op hoe je op positieve wijze de klant of collega kunt beïnvloeden en motiveren met aansprekende voorbeelden uit jullie praktijk. Hierbij maken we gebruik van praktische tips aan de hand van de wetten van beïnvloeding.

Sappig schrijven - Maak meesterlijke offertes

Gortdroge teksten zijn niet te pruimen. Je kunt schrijven wat je wilt, maar als er geen sjeu inzit, wil niemand het lezen. Leer daarom als een volleerd voetballer dollend omgaan met taal. Herken natte kolen en brokjes diamant en weet hoe dat komt. Denk als je doelgroep en leer als een architect bouwen op tekst-, alinea-, zin- en woordniveau. Onze bladenexperts (Panorama, Nautique, Men's Health en Cosmopolitan) geven wijze doch smakelijke lessen en recepten voor het schrijven van offertes, voorstellen of andere schriftelijke uitingen naar klanten.

Blaadje maken - Effectieve schriftelijke communicatie

Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft wel een nieuwsbrief, tijdschrift of andersoortig blaadje. Maar hoe maak je die uitgaven nou zo effectief mogelijk? Hoe zorg je ervoor dat de ontvanger de boodschap ook echt gaat lezen? Met welke technieken zorg je dat jouw essentie blijft hangen? En waarom, waarom toch is een prettig tijdschrift net zo lekker als een copieus diner?

Samenwerken - Communicatie en feedback

Binnen werksituaties hebben we te maken met het samenwerken met andere collega’s. Van samenwerken is sprake wanneer een aantal mensen met verschillende inbreng (kennis, kunde) en verschillende taken aan eenzelfde doel werken.

Effectief Communiceren

Mensen kunnen heel veel praten en toch weinig zeggen of elkaar verkeerd begrijpen. Een goed gesprek voer je niet alleen. In de training worden inzichten en vaardigheden aangereikt om invloed uit te kunnen oefenen op de eigen communicatietechnieken om zodoende effectiever in gesprek te gaan met de ander.

'Slecht-nieuws' Gesprekken

Het brengen van slecht nieuws is onvermijdelijk. Vaak moeilijk voor de brenger én de ontvanger: de brenger ziet er vaak tegenop, hoe om te gaan met de te verwachten emoties en de ontvanger zit niet te wachten op voor hem teleurstellende berichten.