Servicedesk - Prettig klantcontact

Een servicedesk, receptie of kassa is het visitekaartje van een organisatie. De eerste indruk die de medewerker op de klant achterlaat is van wezenlijk belang voor het verdere contact.

In de training staat het servicegericht handelen centraal waardoor de klant op een klantgerichte en effectieve manier benaderd zal worden. Waarmee een hogere klanttevredenheid bereikt wordt.

Leerdoel:
Na de training:

  • Zijn de deelnemers zich bewust van hetgeen een klant van hen verwacht en zijn in staat daaraan tegemoet te komen op een klantgerichte, effectieve en efficiënte manier. 
  • Zijn de deelnemers zich bewust van het belang en het effect van servicegericht handelen aan een servicedesk en zijn in staat dit toe te passen, ook op drukke momenten. 
  • Kunnen de deelnemers de communicatieve vaardigheden bewust toepassen, waardoor ze leiding houden in de gesprekken aan de servicedesk. 
  • Zijn de deelnemers zich bewust van hun sterke en zwakke punten binnen de ‘face to face’ contacten met klanten aan de servicedesk. 

Doelgroep:
Iedereen die vanuit zijn functie meer inzicht wil hebben in communicatieprocessen aan een servicedesk en door oefening zijn / haar communcatie met anderen effectiever wil maken om zo direct, krachtig en doelgericht te communiceren. Duur, kosten en locatie verschillen per workshop en training en worden op aanvraag voor u berekend.