'Slecht-nieuws' Gesprekken

Het brengen van slecht nieuws is onvermijdelijk. Vaak moeilijk voor de brenger én de ontvanger: de brenger ziet er vaak tegenop, hoe om te gaan met de te verwachten emoties en de ontvanger zit niet te wachten op voor hem teleurstellende berichten.

Hierdoor draaien vaak beiden om de hete brei heen. In de training staat het brengen van het slechte nieuws met behoud van de relatie centraal.

Leerdoel:
Na de training:

  • Kennen de deelnemers de structuur van het slecht nieuwsgesprek. 
  • Kunnen de deelnemers op een effectieve en efficiënte manier slecht nieuwsgesprekken voeren met medewerkers of klanten. 
  • Kunnen de deelnemers het relationele aspect binnen de communicatie positief beïnvloeden. 


Doelgroep:
Iedereen die regelmatig met interne en/of externe klanten te maken heeft en teleurstellende berichten moeten overbrengen vanuit hun functie. 

Duur, kosten en locatie verschillen per workshop en training en worden op aanvraag voor u berekend.